NAŠA PRIČA

SUBARU

Istražite preko 70 godina inženjerske strasti

Više od 70 godina, Subaru je gradio zavidnu reputaciju kada je reč o inovacijama i inženjerskim bravurama. Stvorili smo potpuno nove automobilske žanrove, pobeđivali na trkama i relijima širom sveta i neprestano pomerali granice inženjerskih mogućnosti. No, uprkos svemu, ne spavamo na lovorikama…

Vođeni strašću koja nas izdvaja, naše najponosnije dostignuće je da Vas i Vaše putnike odvedemo gde god je potrebno da budete, u najbezbednijem, najsposobnijem i najpouzdanijem automobilu koji znamo da napravimo.

Istražite naš istorijat kako biste otkrili našu posvećenost tokom godina i želju da budemo BOLJI GDE JE TO BITNO.

1945

Avionski kvalitet na četiri točka

Nakon što je proizvodila avione za ratne potrebe, kompanija Nakajima Aircraft Company odlučila je da svoje značajne inženjerske veštine usmeri na proizvodnju motornih vozila te je tako osnovan Fuji Heavy Industries. Naš prvi pokušaj bio je P1, automobil koji je nadoknadio nedostatak letačkih akreditiva robusnim inženjeringom i pouzdanom mehanikom.

Ovo novo vozilo zahtevalo je novo ime brenda, tako da je nastao Subaru, što se doslovno prevodi kao „okupiti se“, nazvan po grupi šest zvezda u sazvežđu Bika (negde poznatije kao Plejade), koje i dan danas sija sjajno na logotipu svakog Subaru vozila.

1954

Progresivne ideje i nova tržišta

Koliko god da je P1 bio sjajan, naši dizajneri i inženjeri su smatrali da mogu još bolje. To je dovelo do znatno poboljšanog Subarua 1500 iz 1954. godine, a potom i do stvaranja Subarua 360. Ovaj mali gradski automobil odveo je Subaru u Ameriku, gde je pomenuti model mogao da se parkira uzduž na prostoru koji je bio jednak širini mnogih tadašnjih američkih „drumskih krstarica“.

1960-te

Crash testiranje, godinama pre nego što je postalo obavezno

Subaru je počeo da sprovodi testove sudara još ranih 1960-ih, mnogo pre nego što je postalo neophodno u celokupnoj auto-industriji. Naše prvo napredno, realistično testiranje sudara koristilo je specijalne vođice i lutke za testiranje sudara.

Danas svi Subaru krosoveri i SUV-i, baš kao i Levorg i Impreza, imaju maksimalnu ocenu bezbednosti Euro NCAP od 5 zvezdica, a naši automobili su prepoznati kao jedni od najbezbednijih na putevima. Na Euro NCAP testiranjima između 2009. i 2019. godine, Subaru je dobio osam uzastopnih ocena bezbednosti sa najviših 5 zvezdica.

1965

Fantastično izbalansiran „bokser“ motor

Godine 1965. Subaru tim je došao do revolucionarnog koncepta korišćenja fantastično izbalansiranog “bokser” motora u svojim vozilima. Ova inovacija koja je iz korena promenila mnogo toga obezbedila je nisko težište vozila, odsustvo vibracija i poboljšanu bezbednost u slučaju sudara. Ideja je bila toliko brilijantna da je i danas koristimo.

1972

Uvođenje Symmetrical All-Wheel Drive pogona

Početkom sedamdesetih, nismo toliko “ponovo izmislili točak” koliko smo ga jednostavno učinili da radi – i prianja – na daleko efikasniji način, zahvaljujući kreiranju sistema simetričnog pogona na sva četiri točka.

Terenska vožnja se zauvek promenila, sa porodičnim automobilom koji je iznenada mogao da ide skoro svuda gde je vozač želeo. Ovo inovativno rešenje je značilo da će Vaš Subaru, bez obzira na to da li s njim odlazite svakodnevno na posao, putujete auto-putem na odmor ili ste primorani da siđete u klizavo blato izrovanog polja, Vaš Subaru će sve te izazove jednako prihvatiti i ispuniti sa entuzijazmom. Symmetrical All-Wheel Drive je bio toliko efikasan da je i dan-danas kamen temeljac naše ponude vozila.

1980

Ulazak u reli svet

Ime Subaru je sinonim za uspeh u Svetskom reli šampionatu (WRC). Naš ulazak u ovu žestoku kategoriju auto-moto sporta visokih performansi odmah je doneo benefite. Možda i ne čudi jer je kombinacija izdržljive mehanike, dobre vozne dinamike i besprekornog 4×4 pogona značila da su Subaru automobili idealno prilagođeni izuzetno izazovnim uslovima i terenima reli staza širom sveta.

Nekoliko godina kasnije, legendarni automobili poput modela Legacy i Impreza uz reli vozače kao što su Colin McRae, Richard Burns, Petter Solberg i Tomi Makkinen, doneli su Subaru brendu fantastičan uspeh koji obuhvata 47 pobeda i šest titula šampiona. A, najbolji deo svega toga!? Sve ono što smo naučili iz našeg reli iskustva implementirano je direktno u naše putničke automobile.

1989

Na scenu stupa Legacy

Koristeći sve što smo naučili iz naših prethodnih kreacija, lansiranje modela Legacy 1989. godine označilo je značajan pomak za Subaru. Napravljen na osnovu nacrta zasnovanog na prostranom, dinamičnom i elegantnom automobilu, Legacy je bio naš najluksuzniji automobil do tada. Sa famoznim Subaru “bokser” motorom i simetričnim pogonom na sva četiri točka, Legacy je odmah postao hit širom sveta.

1992

Impresivne vozne sposobnosti

Krajem 1992. rođen je automobil koji je odmah privukao pažnju zaljubljenika u automobilizam – i potpuno očarao čitavu generaciju! Impreza je možda izgledala kao agresivno stilizovana porodična limuzina, ali je ispod “haube” nudila mnogo više.

Naši modeli sa atmosferskim motorom bili su odlični za vožnju – na skoro svakoj površini – ali, lansiranje Turbo verzije je redefinisalo segment sportskih limuzina. Ova nova Impreza “osramotila” je nekoliko supersportskih automobila u realnim uslovima i privolela u Subaru tabor gotovo svakog ko je uzeo volan u ruke. Skoro preko noći, ovaj automobilski dragulj postao je prava ikona na četiri točka

.

1993

Stvaranje krosovera

Šta je jedino bolje od modela Legacy? Legacy sa većim klirensom i robusnijim nastupom, naravno! Subaru Outback iz 1993. godine nije bio samo logična evolucija već najprodavanijeg modela, već je odgovorio na pitanje koje niko ranije nije pomislio ni da postavi.

Preko noći, ovaj potpuno novi segment automobila – krosover – postao je ubrzo izbor mnogih, od plemića do porodica koje vole život u prirodi. Sa svojom atraktivnom dvobojnom karoserijom, točkovima velikog prečnika i upadljivim blatobranima, Outback je praktično učinio većinu dotadašnjih velikih 4×4 vozila suvišnim.

1997

Stiže Forester

Za mnoge, čista sposobnost upravljanja i užitak u vožnji koje je isporučila Impreza i njena platforma, bila je konačna definicija voznih sposobnosti. No, onda su Subaru inženjeri odlučili da ovoj izuzetno impresivnoj platformi dodaju karoseriju SUV-a kako bi povećali praktičnost, upotrebljivost, pa i stil. Sa tom, pomalo radikalnom idejom, rođen je Forester.

„Šminka“ gore i „sposobnost“ dole, znači da je Forester bio – i još uvek jeste – oličenje automobilskog “švajcarskog nožića”. Svestran u svim uslovima i na svim terenima, u svakom trenutku.

2008

EyeSight pruža dodatni par očiju na putu

Subaru EyeSight je predstavljen kao prva svetska tehnologija za bezbednost automobila koja radi isključivo pomoću tzv. stereo kamera. Naša inovativna tehnologija koja pomaže vozaču deluje kao drugi par očiju na putu, kako bi vam pomogla da budete informisani i bezbedni u svakom trenutku.

Tehnologija EyeSight – uključujući adaptivni tempomat i automatski kočenje u kritičnim situacijama, sada je standardno ugrađena u Forester, XV, Outback, Levorg i Imprezu.

2011

Model XV - iskorak na svim poljima

XV je doživeo svoju svetsku premijeru na 64. Salonu automobila u Frankfurtu, i to, više nego uspešno! Uzorna vozna dinamika, simetrični pogon na sva četiri točka i tehnologija “bokser” motora su se, naravno, podrazumevali.

Ali, sa ovim automobilom, ergonomija i kvalitet materijala u kabini, bezbednosni sistemi i implementirana tehnologija, napravili su značajan iskorak. Ovo je bio automobil koji je zaista najavio novi pravac za Subaru, dok smo zakoračili u eru sportskih i prefinjenih, ali i neverovatno bezbednih lifestyle vozila.

2012

Nova definicija uživanja u vožnji

Dokaz da je koncept “bokser” motora put ka savršenstvu upravljanja demonstrirao je kupe BRZ 2012. godine, koji je došao kao grom iz vedra neba za mnoge entuzijaste. Sa pogonom na zadnje točkove i težištem nižim od mnogih supersportskih automobila, BRZ je ponudio vrhunsko upravljanje, balans i faktor uzbuđenja koji je postideo mnogo skuplje automobile.

Proglašen od strane automobilske štampe kao trenutni klasik, jasno se vidi strast koja je uložena u projekat BRZ-a. Ipak, ovaj elegantni sportski automobil je uspeo da zadrži i ponudi pronicljivim vozačima tradicionalne Subaru karakteristike izvanrednih performansi, vrhunske kontrole i impresivne pouzdanosti.

2019

Prvi Subaru samopunjivi hibridi

Subaru je na tržište hibridnih vozila ušao predstavljanjem potpuno novih modela Forester e-BOXER-a i XV e-BOXER. Naša prva hibridna vozila sa tzv. samopunjenjem (bez potrebe da se napaja iz eksterne strujne mreže) dizajnirana su da isporuče istu bezbednost sa 5 zvezdica, mogućnost da stignu svuda uz robusnu pouzdanost po kojoj su svi Subaru SUV-ovi i krosoveri poznati.

Uvek

BOLJI GDE JE TO BITNO

Tokom godina, sve ono što smo naučili smo objedinili u jednu jednostavnu filozofiju i stalnu misiju: da dizajniramo i napravimo svaki automobil da bude BOLJI TAMO GDE JE TO BITNO.

Rezultat je niz modela kojima možete verovati da će isporučiti izuzetnu bezbednost, sposobnost i pouzdanost – kilometar za kilometrom, godinu za godinom.