Tokom proteklog vikenda, tačnije, 15. jula, korporacija SUBARU, donedavno poznata i kao Fuji Heavy Industries, proslavila je 70 godina postojanja!
Iako se sedam decenija i ne čini toliko mnogo u automobilskom svetu, koreni SUBARU vuku čak do 1917. godine, kada je Chikuhei Nakajima osnovao Laboratoriju za avio-istraživanja (Aircraft Research Laboratory), koja je već naredne godine ponela naziv Nakajima Aircraft Factory, odnosno Nakajima Aircraft Corporation od 1931.
Zadužena za proizvodnu vojnih aviona u predratno i ratno vreme, Nakajima Aircraft Co. se nakon Drugog svetskog rata, 1945. godine, transformisala u Fuji Sangyo Co. i preorijentisala na civilnu proizvodnju, da bi 15. jula 1953. godine, pet od dvanaest kompanija pomenute korporacije oformilo je Fuji Heavy Industries (FHI), kako se zvala sve do 2017. godine, kada je 1. aprila ponela novo ime Subaru Corporation.
Svega pet godina nakon osnivanja FHI, 1958. godine, iz proizvodnih pogona izašao je i prvi model po imenu Subaru 360. Kompaktni, simpatični automobil, nalik na legendarnu „Bubu“, ispunjavao je gotovo sve ciljeve koji su se tražili od „narodnog automobila“.
Igrom slučaja, iste te godine, iz ogranka korporacije zaduženog za avijaciju, izašao je i model Fuji T-1, prvi japanski mlazni avion nakon Drugog svetskog rata, koji je u formi trenažnog aviona ubrzo ušao i u serijsku proizvodnju, a u redovnima japanskog ratnog vazduhoplovstva se zadržao sve do 2006. godine.
Naredna godina važna u istorijatu kompanije svakako je 1971. kada je predstavljen model Leone – prvi automobil u Subaru gami koji je nudio i pogon na sva četiri točka (All-Wheel Drive) po kojem je ova japanska kompanija kasnije postala prepoznatljiva širom sveta.
Sa godinama, gama modela se povećavala, te su u prodajne salone stigli, između ostalih, Legacy, Impreza, Forester, a zatim i Outback, XV/Crosstrek, Ascent, kao i sportski kupe BRZ i najnoviji električni automobil Solterra.
Naravno, ljubitelji auto-sporta, Subaru će uvek asocirati sa velikim uspehom modela Impreza u famoznoj plavo-žutoj 555 livreji za čijim je volanom bio legendarni Colin McRae, a kasnije i Tommi Makinen, Richard Burns i Petter Solberg, kao poslednji WRC šampion za Subaru. Oni nešto stariji, sigurno se sećaju i Imprezinog pretka, modela Legacy, sa kojim su uspešno nastupale vozačke reli legende – Markku Alen, Ari Vatanen, Hannu Mikkola, Richard Burns, a Colin McRae stigao i do prve pobede 1993. godine.