Na nedavno održanoj, tradicionalnoj Goodwood Festival of Speed manifestaciji u Velikoj Britaniji, među brojnim egzotičnim automobilima, našao se i Subaru WRX Project Midnight – najbrži i najsnažniji WRX koji je do sada izašao iz Subaru „ergele“!
U pitanju je specijalni primerak već pomenutog WRX modela, koji služi ne samo u marketinške svrhe i promociju japanskog brenda, već je i svojevrsni „poligon“ na kojem se ispituju nove tehnologije i tehnička rešenja koja svoju primenu zatim nalaze u auto-sportu, a neka od njih i na serijskim modelima.
Već na prvi pogled, jasno je da je reč o ekstremnom automobila, sa ultra-širokim aerodinamičkim paketom (tzv. bodywork) i značajno većim „repnim“ spojlerom nego što smo to imali priliku da vidimo do sada. A sve to, uz nikada manju masu vozila od svega 1120 kilograma, što je skoro pola tone manje od serijskog WRX!
Za pogon je odabran 2,0-litarski četvorocilindarski turbo „bokser“, kao evolucija pogonske jedinice koja se do sada koristila u Rallycross šampionatu SAD. U Project Midnight verziji, motor oslobađa impresivnih 670 konjskih snaga i čak 922 Nm obrtnog momenta, pri čemu se „vrti“ i do 9.500 obrtaja u minutu!
A da bi se ova sirova snaga prenela na podlogu, naravno, uz pomoć Subaru All-Wheel Drive pogona na sva četiri točka, zaduženi su Yokohama ADVAN „slik“ pneumatici od 18 inča, koji su montirani na ultralake magnezijumske OZ Racing Superturismo LMP „felne“.
Koliko je ovaj Project Midnight zapravo „zver na četiri točka“, govori i podatak da je na tradicionalnom Goodwood „obračunu“ u nedelju, Scott Speed, inače bivši F1 vozač i šampion u Rallycross, u finalu postigao vreme od 46,075 sekundi, što je bilo dovoljno za drugo mesto, iza suludo brzog, električnog Ford Supervan 4.2 sa 1400 „konja“, ali za gotovo dve sekunde brže od trećeplasiranog Porsche 911 GT3 Cup.